|
سلام به همه همکدی های عزیز
من یک برنامه نویس تازه کار در زمینه Silverlight هستم.در اینکه این تکنولوژی های ارائه شده توسط ماکروسافت(Silverlight و WPF) قدرت زیادی به یک توسعه دهنده می دهد و استفاده از xaml بعنوان یک زبان markup کار طراحی این گونه برنامه ها را بسیار ساده می کند شکی نیست.اما سوالی که برای من مطرح است اینست که آیا کدهای زیادی که بطور خودکار توسط ویژوال استدیو تولید می شود تاثیر منفی ای بر کارایی و سرعت برنامه ها ندارند؟بخصوص در برنامه های سیلورلایت که سرور و کلاینت فاصله زیادی با یکدیگر دارند و بحث محدودیت سرعت شبکه نیز مطرح است.
و اگر آنها کاراریی برنامه را پایین می آورند چه راهکار هایی برای جبران این افت کارایی وجود دارد؟
من نمیتونم جواب شما رو بطور قطعی بدم. ولی تصور من اینه که بالاخره پویایی هزینه دارد.
من مطلبی رو قبلا خوانده بودم که گفته بود خروجی برنامه Silverlight بصورت یک فایل فشرده (Zip) با پسوند xap است. WikiPedia
بنابراین تنها چیزی که مبادله میشه متن است و در سمت کلاینت کامپایل می شه.
نتیجه ای که میگیرم این است که دانلود کامل اولیه، طولانی و دانلود های بعدی احتمالا نباید خیلی تاثیر گذار باشن.
در مورد فلش باید بگم که خروجی برنامه یک فایلی کامپایل شده است.
یک خوبی ای که سیلورلایت داره اینه که میتونه قسمتی از برنامه رو ابتدا بگیره و بقیه قسمتها رو به مرور دانلود و کامپایل کنه. در حالی که فلش باید کل برنامه رو ابتدا دانلود کنه و بعد اجرا کنه.