تمام سوالات سوالات بدون پاسخ سوال بپرسید
11

با سلام من با WPF آشنایی کامل دارم اما میخوام که وارد عرصه ی Silverlight هم بشم، همیشه شنیده میشه که سیلورلایت کاستی هایی نسبت به Wpf داره میخواستم بدونم که این کاستی ها چیه و تفاوت در کدام بخش ها وجود داره؟ با تشکر

5

شما می تونید به سایت زیر مراجعه کنید که توسط خود ماکروسافت به روز می شود.
WPF Compatibility

(08 آوریل '12, 11:35) MrMehdi
3 پاسخ

مهمتر هاش رو (به نظر خودم) میگم:

  • FlowDocument و هر آنچه مربوط به اونه (FlowDocumentPageViewer، FlowDocumentReader، FlowDocumentScrollViewer)
  • ContextMenu
  • Decorator
  • DocumentPageView
  • DocumentViewer
  • ListView و متعاقب آن GridView
  • Menu
  • PageContent
  • ResizeGrip
  • Ribbon
  • Separator
  • StatusBar
  • Toolbar
  • UniformGrid
  • DynamicResource
  • تابع FindResource وجود نداره
  • سیستم مختصات و تخمین متفاوتی داره (گرچه نقص نیست ولی برای برنامه نویس مهمه)
  • اشیاء Freezable وجود نداره
  • سیستم Command بسیار محدوده و در نسخه 5 وارد شده
  • سیستم RoutedEvent در Silverlight بسیار محدوده (رویدادهای خاصی پشتیبانی میشه) و اجازه تعریف RoutedEvent هم به شما داده نمیشه
  • سیستم Trigger محدود شده به استفاده از رویداد Loaded تحت EventTrigger و نیز به BeginStoryboard محدود شده

نکته ای که باید به اون توجه داشته باشین اینه که Silverlight داره به سرعت توسعه پیدا میکنه. پس پیشنهاد مؤکد میکنم که از آخرین نسخه اون استفاده کنید. بعنوان مثال در نسخه 5 قابلیت UpdateSourceTrigger.PropertyChanged اضافه شده.
منابع:
WPF Compatibility
What's New in Silverlight 5

2

ContextMenu در silverlight 4 toolkit قرار داده شده است

(10 آوریل '12, 08:15) MrMehdi

حق با شماست. ظاهرا در SL4 قرار داده شده. اما من در عجبم چطور سایت مایکروسافت این اشتباه رو کرده؟!

(10 آوریل '12, 08:31) _Ant Eater_
2

یکی از مهمترین مطالبی که باید در کار با سیلور لایت در نظر داشته باشید اجرای اون در سمت کلایت هست و عدم مجوز لازم برای خیلی اعمال روی کلایت پس برای ارتباط با دیتابیس از روش های معمول در WPF نمیشه استفاده کرد و باید از انواع وب سرویس ها استفاده کنید.

(10 آوریل '12, 11:28) مهدی فرزاد

در این لینک میتوانید مقاله ای را دانلود کنید که به تفاوت های عمده ی بین WPF و SilverLight پرداخته است. این مقاله حدود 70 صفحه است و به تفاوت های مهم بین این دو اشاره دارد.

http://wpfslguidance.codeplex.com/


سلام و خسته نباشید.
در جواب شما باید بگویم که در آغاز معرفی سیلورلایت مسئولین شرکت ماکروسافت آن را با نام WPF/E ارئه کردند که در حقیقت همانطور که از این نام دستگیرمان می شود سیلورلایت زیر مجموعه از WPF بود که برای کار بر روی بستر های شبکه ای از قبیل اینترنت ساخته شده بود.اما بمرور و رفته رفته به امکانات آن اضافه شد تا حدی که در حال حاضر بسیاری از موارد موجود در WPF در سیلورلایت نیز دیده میشود و بنظر می رسد این روند ادامه داشته باشد. البته کاملا طبیعی است که برخی از قابلیت های WPF در سیلورلایت نباشد چرا که run-time سیلورلایت حدود 4 مگا بایت است در حالی که حجم نسخه های مختلف Net Framework. چیزی بین 50 تا 160 مگابایت می باشد.
اما در مورد اختلافات موجود بین این دو که ناشی از کاربرد های متفاوت آنها نیز می باشد(desktop application در مقابل web application) می توان به دسترسی به فایل ها اشاره کرد.در WPF این دسترسی بسیار بیشتر است و تقریبا می توان گفت که نا محدود است اما در سیلورلایت شما معمولا (بجز در trusted-applications)تنها به فایل های MyDocument سیستم کاربر می توانید دسترسی داشته باشید.از دیگر کاستی های سیلورلایت نسبت به WPF این است که قابلیت ایجاد واسط هایی با گرافیک سه بعدی ، با همان کیفیت و قدرتی که در WPF دیده می شود را ندارد(البته همانطور که MrMehdi در بخش نظرات این جواب اشاره کرد می توان با روش ذکر شده تا حدید این کاستی را جبران نمود).اجرا شدن برنامه های سیلورلایت در جعبه شنی(sand-box) نیز از جمله نقاط منفی آن در مقایسه با WPF می باشد.چراکه دسترسی های برنامه کلاینت را به منابع سیستمی بسیار محدود می کند.البته بدلیل مسائل امنیتی این موضوع مسئله ای اجتناب نا پذیر در برنامه های سیلورلایت است.ویژگی ها و قابلیت های دیگری نیز از قبیل اسناد شناور(Flow Document) ، لغت نامه های منبع نیز می توان نام برد که در WPF هستند و در Silverlight از آنها پشتیبانی نمی شود.
در پایان باید گفت که این تفاوت ها چیزی از ارزش های سیلورلایت کم نمی کند چراکه این دو برای منظور ها و کاربرد های متفاوتی پیاده سازی شده اند و بدلیل تفاوت در بستر های اجرایی آنها اجتناب ناپذیر هستند. البته این گوشه ای از تفاوت های میان این دوست که امید وارم سایر دوستان هم این پاسخ را تکمیل تر نمایند.

2

شما با استفاده از Silverlight Toolkit و نصب DirectX SDK و XNA Game Studio 4.0 می توانید از حالت 3d استفاده کنید.

(09 آوریل '12, 08:09) MrMehdi
toggle preview



آموزش زبان برنامه نویسی C#
آموزش jquery
آموزش برنامه نویسی
آموزش طراحی وبسایت
آموزش مدیریت وبسایت
آموزش جاوا Java
آموزش پایتون Python
آموزش سی شارپ C#‎
آموزش HTML و CSS
آموزش JavaScript جاوااسکریپت
آموزش jQuery جی کوئری
آموزش ساخت ربات تلگرام
آموزش برنامه‌نویسی PHP
آموزش برنامه‌نویسی اندروید
● آموزش‌های رایگان

سوالات مرتبط

راهنمای استفاده از ویرایشگر
  • *ایتالیک*‌ یا __ایتالیک__
  • **ضخیم** یا __ضخیم__
  • آدرس:[متن](http://url.com/ "عنوان")
  • عکس?![alt متن](/path/img.jpg "عنوان")
  • لیست عددی: 1. Foo 2. Bar
  • برای رفتن به خط بعد، هر جا مایلید که خط جدید شروع شود دو کاراکتر فاصله (space) قرار دهید
  • تگ‌های ساده HTML هم پشتیبانی می‌شوند

تگها:
این سوال را دنبال کنیدتوسط ایمیل: ایمیل شما (باید معتبر باشد, هرگز به دیگران نمایش داده نمیشود):

هنگامی که شما به سیستم وارد شوید،قادر خواهید بود برای بروز رسانی ها مشترک شوید.


توسط RSS:

پاسخها

پاسخها و نظرها